10 Aralık 2012 Pazartesi

2013 TESETTÜRDE SAAT MODASI









 2013 SAAT MODASI

Dünyanın en ünlü saat ve mücevher firmalarından, lüksün temsilcisi Piaget, 27 Kasım'da yeni saat koleksiyonu ‘‘Miss Protocol’’ serisini Türk müşterilerine tanıttı. Piaget ailesinin üçüncü kuşak üyesi Yves G. Piaget tanıtım için İstanbul'a geldi. 125 yıllık firmanın temsilcisi ile Ceylan Intercontinental'deki süitinde görüştük.
saatBir saat ve mücevher tasarımcısı olarak değerli taşlar konusunda da eğitim aldığınızı biliyoruz. En favori taşınız hangisi?
Safir. En çok safiri seviyorum. Çünkü mavi. Mavi benim en sevdiğim renk. Hatta mavinin Piaget'nin rengi olduğunu söyleyebilirim. Ayrıca safirin özelliklerini de beğeniyorum. Çok sert mesela. Bir de viril, yani ‘‘erkeksi’’ bir taş. Bir yakutu, bir zümrütü düşünün onlar ‘‘dişi’’ taşlar bana göre. Pırlanta da sevdiğim bir taş elbette. Işığı yansıtan, güçlü bir taş. Ünlü ‘‘Hope’’ elmasını bilir misiniz, rengi mavidir.
Kimi kültürlerde değerli taşlara veya yarı değerli taşlara anlam atfederler. Kiminin gücüne, kiminin uğurlu, kiminin uğursuz oluşuna dair inançlar vardır. Taşlarla böylesi tutkulu bir ilişkiniz olduğuna göre, sizin de böyle inanışlara bir yakınlığınız var mı?
Kişisel olarak hayır. Ama kültürlerin inanışlarını kabul ediyor, saygı duyuyorum. Bunlar tasarımlarda da etkili olabilen unsurlar.
Saat tasarımında tasarımcıyı ne etkiler? Moda dünyasına onlu yıllar, sözgelimi 60'lı, 70'li, 80'li yıllar damgasını vurmuştur. Siz, saatlerin tasarımı veya modeli açısından bu onlu yıllardan hangisine yakınsınız?
Tıpkı giyim modası gibi, saat modası da var. Ve bu beni çok heyecanlandırıyor. Çünkü sürekli bir değişim, bir gelişim sözkonusu. Nasıl modada trendler varsa, saat için de geçerli bu... Tasarımcıyı neyin etkilediğine gelince, tabii ki talep ve müşteri kitlesinin zevki.
Uzakdoğu'dan Güney Amerika'ya, dünya çapında 900 satış noktasında saat ve mücevherleriniz satılıyor. Farklı bölgelerden, sözgelimi farklı kıtalarda farklı zevklerle karşılaşıyor musunuz?
Elbette. Ve biz hangi pazardaysak o pazarın talebine uygun şeyler yapıyoruz. Sözgelimi Uzakdoğu pazarında müşterinin zevk ve talebi bizim için belirleyici oluyor.
En son koleksiyonunuz ‘‘Miss Protocol’’ saatlerinizden söz edelim biraz. Bu, geleneksel saatlerinize göre farklı bir seri. Belirleyici ne oldu?
‘‘Miss Protocol’’, günümüz kadınına hitap ediyor. Günümüz moda trendine, yani sadeliğe uygun ve daha ‘‘genç’’. Daha genç kesime de hitap etmek istedik.
Günümüz trendi derken minimalizmi mi kastediyorsunuz?
Kesinlikle. ‘‘Miss Protocol’’ serisindeki saatlere baktığınızda daha yalın çizgiler göreceksiniz. Malzemede de yalınlığı seçtik. Abartısız... Sarı altın yerine beyaz altın kullandık sözgelimi. Minimalizm bizim benimsediğimiz yalın çizgi prensibine çok uygun.
Mücevher saatler ya da değerli taşlar söz konusuyken, yani ihtişam ve parıltıdan söz ederken, minimalizmle nasıl bağdaşıyorsunuz?
Dediğim gibi ‘‘pure line’’, yani saf, yalın çizgileri ön planda tutarak. Lüks, bizim için üzerinde çok önemle durduğumuz bir kavram. İşte lüksü yalınlıkla birleştirmekten söz ediyorum.
Lüks sizin için özel bir anlam taşıyor. Lüksü nasıl tanımlarsınız, sözgelimi lüksün elemanları nelerdir?
Lüks derken otantik lüksten söz ediyorum. Bu, benim özenle üzerinde durduğum bir konu. Lüksün elemanlarına gelince... Çok önemli bir soru sordunuz, çünkü benim lüks anlayışıma göre birazdan söyleyeceğim elemanlar birarada olmazsa lüksten söz edemeyiz. Elemanlara gelince: Yüksek kalite, değerli materyel, gelenek ve çok az kişiye özel olabilecek bir sınırlılık. Biz bu bakımdan, yarattıklarımız açısından üretici değil elde üretim yapan imalatçı sayılırız. Geleneğimiz var. Saat ve mücevher alanında kuşaklar boyu bir geleneği sürdürüyoruz.
Türk müşterisini nasıl tanımlarsınız?
Türk müşterisi çok ince zevke sahip ve değerli olanı biliyor. Bu bakımdan Türkiye pazarına çok önem veriyoruz, hem hacim, hem kalite açısından bizim için çok önemli.
Son bir soru: Değerli taşlar, saatler sözkonusu olduğunda, estetik, kadınsılık, parıltı, tutkudan söz ediyoruz. Saat zaman demektir. Tıpkı saat gibi zamanla ilişkili birşey var: Anıları çağrıştırdığı, bellekte güçlü bir yeri olduğu için bir bakıma zamanla ilintili bir şey: Parfüm. Hiç parfüm üretmeyi düşündünüz mü?
Çok önemli bir konuya değindiniz. Kişisel fikrimi sorarsanız kesinlikle hayır derim bu soruya. Çünkü ben, bir geleneği sürdürmekteyim: Saat ve mücevher alanında bir hanedanlığın üyesiyim. Benim işim saat ve mücevher. Aslında adımı parfüme vermek çok kolay. Ama bu benim, daha doğrusu Piaget'nin tarzı olamaz. Ben parfümümü Givency, Chanel ya da Dior'dan almak isterim. Lüksün elemanlarını bir hatırlayın: Gelenek... Piaget'nin geleneğinde parfüm yok.
Tutkulu mavi bir dans
Dünyaca ünlü mücevher ve saat firması Piaget, son koleksiyonunu 28-30 Kasım tarihlerinde İstanbul'da düzenlenen Piaget Günleri'nde mücevher tutkunlarına tanıttı. Piaget Günleri'nin açılışı bir defileyle yapıldı.
Sosyete, iş ve sanat dünyasının ünlü isimlerinin izlediği defilede Piaget'nin yeni koleksiyonunu tanınmış mankenler sundu. Defilede Piaget ürünlerini Sema Şimşek, Çağla Şikel, Begüm Özbek, Ebru Ürün, Serdar Önal, Burak Hakkı tanıttı. Bale dünyasının ünlü isimleri Oktay Keresteci ve Hülya Aksular'ın açılış dansını yaptığı defilenin ev sahipliğini Piaget'nin Türkiye temsilcisi Empire'dan Nuray Sulhan ve Yves G. Piaget yaptı.
Piaget Günleri'yle Türkiye'de satışa sunulan Miss Protocole, 18 karat altın ve pırlantalardan oluşan, değiştirilebilir renkli kayışı olan bir saat. Koleksiyonda yer alan Glancy, Blue Passion ve Tanagra koleksiyonları da mücevher tutkunlarının beğenisine sunuldu.

Nooka Zoo kol saatiİlginç tasarımlı kol saati, zamana farklı bir bakış açısı sunuyor. Çelik kadran üzerindeki büyük kare pencere saati, küçük pencere saniyeyi ve üstteki cetvel biçimindeki pencere ise dakikayı gösteriyor. 35x35x9mm boyutlarındaki saatin turuncu, beş, mavi, siyah kayış seçenekleri var. Fiyatı: 250 dolar.

Bu saatin iki boyu var
Dolce & Gabbana’nın Bay Rock isimli saati, modern bir stile sahip. Gövdesi, ayırt edici geometrisi ile asimetrik ve çelik bir toka yardımıyla ayarlanabilir kayışa bağlanıyor. İki ayrı boyutta modeli var. Büyük modellerde deri kayışın kırmızı ve beyaz renk alternatifleri bulunuyor. Küçük modellerin kayışı ise siyah veya bej. Fiyatı 297 milyon lira.

Yaşayan saat

Pulsar'ın ilk kinetic modeli olan Pulsar Kinetic, genç, canlı ve dinamik görüntüsüyle tam anlamıyla yaşayan bir saat olarak piyasada. Geleceğin saati diye lanse edilen yeni modelde, çeliğin toz haline getirildikten sonra kalıba enjekte edilmesi olan MIM metoduyla paslanmaz çelik birarada kullanılmış. Su geçirmeyen saatin kadranı ise şeffaf.

Saatler denize yelken açtı

Timeart firmasının modern ve yüksek teknolojisiyle üretilen Quantum Saatleri, mavi sulardan saat piyasasına yelken açtı. Komple çelik dökümlü gövdesi, çarpmalara ve düşmelere karşı dayanıklılığı, 2 yıl garantisi ve estetik dizaynı ile Quantum saatleri, kendini genç ve dinamik hissedenlerin seçimi.

Sportif sevgililer beğenebilir

Eğer sevdiğiniz insan spora meraklıysa, hediye seçeneklerinizden biri de, Adidas saatler. Leisure, Adventure, Equipment isimli serilerinde teknoloji harikası, son derece işe yarar ve şık saatler bulunuyor. Meşhur bir marka olduğu için de insanlar hoşuna gidenleri güvenerek alıyor. Siz güvenmiyorsanız, bir yıl garantisi olduğunu Adidas çalışanları hatırlatıyorlar.
Dünyanın ünlü saatlerini satıyor; ama saat takmıyor
Her insanın çocukluğunda araba ve kol saatine karşı bir ilgi ve sempati olmuştur. Oyuncak arabalarla kurulan hayaller kadar, kola takılan ilk saatle birlikte büyük adam olma havası, her çocuğun zihninde önemli bir yer tutar.
Saat&Saat'in patronu Ramazan Kaya'nın hikayesi de bunun benzeri, bisiklet tutkusunu saymazsanız. Porsche marka otomobil hayranlığının onu sonunda yarış arabasının içine bırakması gibi, koluna markasını şimdi bile hatırlamadığı babasının saatini geçirirken, kayışında çuvaldızla açmaya çalıştığı deliğin parmağında da açılması onu azimle zirveye taşır. Çocukluğundan bu yana taşıdığı bu hırsından olsa gerek ilkokul mezunu olmasına rağmen, 25 yaşında kurduğu Saat&Saat şirketiyle kısa sürede 16 ünlü markanın temsilciliğini alır. Dünyada Adidas'ın temsilciliğini alan ilk kişi olan Ramazan Kaya; "Bana bayilik vermezseniz kapıda yatarım." diyerek hırsıyla koparır işi. Ve on yıldır dünyada birçok distribütör değişmesine rağmen Türkiye'ninki değişmez.
Armani, Diesel, Dkny, Adidas, Fossil, Roberto Cavalli, Moschino, Valentino, Just Cavalli, Burberry, Esprit, Tommy Hilfiger, Benetton, Citizen ve Sisley... Bütün bu markaların Türkiye'deki temsilcisi Ramazan Kaya, ilkokul mezunu olmasına rağmen Saat&Saat firmasıyla dünyaya örnek oluyor. Ancak Kaya'nın gözlerden kaçan ufak bir özelliği var. Kaya, genelde saat takmıyor. Diğer markaları kıskandırmamaya özen göstermesinden olsa gerek diye düşünüyoruz, ama o; "Depodan sorumlu müdürümüz bana saat vermiyor. Saat verdikleri zaman arkadaşlarım çok beğenip kolumdan alıyorlar. En son Citizen'in bir modelini yurtdışındaki bir fuarda başka bir markanın Avrupa müdürü kolumdan aldı. O nedenle bana saat vermiyorlar." diyerek açıklıyor durumu. Zaten yurtdışında da hangi grubun toplantısına giderse o grubun saatini takıyormuş.
Ramazan Kaya pek saat kullanmasa da herkesin en az üç çeşit saatinin olması gerektiğini belirtiyor. Hafta içi mesaisinde, hafta sonunda ve akşam özel toplantılar için ayrı birer saat... Kaya'ya göre saatsiz kol, kemersiz pantolondan farksız. Çünkü dünyada yükselen trend, zaman kavramını öteleyip saati aksesuar olarak görüyor. Zaten Saat&Saat'in dağıttığı saatler de, bu açıdan kolda taşınacak şık bir aksesuar niteliğinde. En büyük müşteri kitlesi ise bayanlar.
Peki saat modasını Türkiye yakından takip ediyor mu? Ramazan Kaya, 50 ila 2000 dolar arasında değişen saatlerinin beyaz yakalı müşteriler ile orta gelir seviyesindeki insanlara hitap ettiğini söylese de Türkler modadan geri kalmıyor. "Türk insanı moda konusunda Avrupa'daki birçok ülkeden daha ileri durumda. Diyelim Donna Karan'ın dünyada en çok satan ilk on modeline bakın Türkiye'de de ilk ondadır. İkinci en çok satan on model de aynıdır." diyen Kaya, 2003 yılında Türkiye'de yaklaşık 12 milyon civarında markalı-markasız saat satıldığını, bu yıl ise, bu rakamın %10 artabileceği öngörüsünde bulunuyor. Hatta bu yıl Fossil'in dünya üzerinde Swatch'tan daha çok sattığını belirtiyor Kaya. "Pazarlardaki kötü saatler piyasayı öldürüyor. Saatlerin kalitesini kullanılabilir seviyeye çıkarmak lazım." diyen Kaya, bu yıl takı işine de girdi. Zaten birçok önemli saat markası artık takı da üretmeye başlamış. Saatçiliği sağ kolu olarak gören Saat&Saat, takıyı da sol kolu olarak görüyor.
Saatli randevularına hiç gecikmeyen Kaya'nın bir diğer özelliği de araba yarışçılığı. Pistlerde adeta zamanla yarışan, bazen heyecandan tükürük bezi kuruyan Saat&Saat'in patronu, iki sene Mutlu Cup'ta yarıştı. Geçen sene Türkiye Bis Şampiyonası'nda da yarışan Kaya, bu yıl Cup'taki yarışlarda 9. başlayıp 7. bitirdi. Sonucu; "Çok kötü değil, iyi de değil, ama ilerde ilk beşlerde olacağıma inanıyorum." diye değerlendiren Kaya, "Ben hayatımda bu kadar zevkli spor tatmadım. Bundan daha zevklisi motosiklettir, o da çok riskli, hayatta yapmam." diyor. Araba yarışıyla başka bir dünyaya girdiğini ve stresten uzaklaştığını belirten Ramazan Kaya, bu seri araba kullanımıyla, trafikte sert araba kullanma alışkanlığından vazgeçmiş. "Trafikteki arabanın güvensizliği beni korkutuyor. Yarış arabasında bir şey olmayacağını biliyorum. Ama yolda giderken ya önümdeki araba birden dönerse ne olur, nereye kaçarım diye düşünüyorum. Kaçacak yer yok. Önünüzdeki adamın ne kadar güzel araba kullandığını bilmiyorsunuz ki. Trafik canavarlarına tavsiye ediyorum; ama tabii biz ne de olsa daha iyi araba kullanıyoruz, diyerek daha fazla gaza basarlarsa daha kötü de olabilir." diye konuşan Kaya, Honda Tiber ile yarışıyor. Bu yıl yapacağı toplam yedi yarışla bakalım nasıl bir sonuç elde edecek? Ramazan Kaya ile ilgili bir küçük ayrıntı daha. Dostlarına ara sıra saat de hediye eden Kaya, bugüne kadar saate hiç para vermemiş ve parayla saat alıp birisine hediye etmemiş.
Saat modası  Saat modası hakkinda aciklamalar Saat modası konusunda bilgiler.
Anahtar Kelimeler:saat modası ,moda saat,Saatte Yeni Moda,bayan saat modası,erkek saat modası,Kadın Kol Saati ,Bayan Kol Saati

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum Gönder